Kereskedelmi és reklamációs feltételek

Ezek a kereskedelmi feltételek kizárólag a fogyasztók számára történő internetes árucikk-értékesítésre vonatkoznak.

Vevő:
A jelen kereskedelmi feltételek értelmében a "vevő" olyan fogyasztót jelent, aki az eladóval szemben nem üzleti tevékenysége, illetve szakmája gyakorlása során jár el, amikor szerződést köt és teljesít (továbbiakban "vevő").


Eladó:
A jelen kereskedelmi feltételek értelmében az "eladó" olyan vállalkozó, aki a vevővel szemben üzleti tevékenysége, illetve szakmája gyakorlása során jár el a szerződés megkötésekor és teljesítésekor (továbbiakban "eladó").

Polgári törvénykönyv:
A 89/2012. sz. törvény, a Polgári Törvénykönyv későbbi módosításokkal együtt (továbbiakban "Ptk.")


1. Az eladó kapcsolattartási adatai
Webáruház neve: www.sixtol.cz
Üzemeltető: Torriacars s.r.o.
Székhely: Nádražní 12, Žandov, 47107
Cégjegyzékszám: 28723163
Adószám: CZ28723163
Bejegyezve a Cégbíróságon Ústí nad Labem városában, C szakasz, 28782 bejegyzés


Telefon: +420 734 653 280
Email: info@sixtol.com


Kapcsolattartási cím: Nádražní 12, Žandov, 47107
Telephelyek listája: Nádražní 12, Žandov, 47107
Nyitvatartási idő: Hétfő - Péntek 08:00 - 15:00 óra (ebédszünet: 11:00 - 12:00 óra)

Magatartási kódex: Az eladó nem köteles betartani semmilyen magatartási kódexet, amelyet az 1820. § (1) bekezdés n) pontja határoz meg a Polgári Törvénykönyvben.

Az eladó nem biztosít utószervizt.

Kapcsolattartási adatok ellenőrizhetők itt.


2. Információk
A megvásárolni kívánt termékről szóló információk minden egyes termék mellett elérhetők. Az eladó által közölt termékinformációk és árak kötelező érvényűek, kivéve, ha nyilvánvaló hiba történik. Az árak tartalmazzák az összes adót (például ÁFA-t) és díjat, kivéve a szállítási költségeket.


A távközlési eszközök használatának költségei nem térnek el attól az alapdíjtól, amelyet a vevő ezeknek az eszközöknek a használatáért fizet.

Fizetési módok:
1.  Bankkártyás fizetés előre online (ha a vevő ezt a lehetőséget választja, a kosár egyenesen a bankhoz irányítja a kártyás online fizetéshez),

Számunkra az online fizetéseket a Comgate fizetési átjáró kezeli. Szolgáltató, Comgate a.s. egy engedéllyel rendelkező fizetési intézmény, amely a Cseh Nemzeti Bank felügyelete alatt működik. A fizetési átjárón keresztül végzett kifizetések teljes biztonságban vannak, és minden információ titkosított. További információk és elérhetőségek a https://www.comgate.cz/en oldalon.

Az eladó nem számít fel semmilyen díjat a fizetési mód függvényében.
Az ajánlat kiegészítéssel vagy eltéréssel történő elfogadása nem minősül az ajánlat elfogadásának.

Az eltérő tartalmú, nem írásos formában megkötött szerződés megerősítése nem bír joghatással.
A vásárló által elfogadott nem igényelt szolgáltatás nem jelenti az ajánlat elfogadását.
Ha az eladó hozzáférést biztosít a vásárlók által adott véleményekhez az eladott árukkal kapcsolatban, garantálja és ellenőrzi az ilyen értékelések hitelességét azáltal, hogy azokat az egyedi rendelésekhez köti, így biztosítva és igazolva, hogy az értékelés valódi vásárlótól származik. Az eladó az értékelések hitelességének ellenőrzésének pontos módjáról tájékoztatja a vásárlót az e-shop oldalain.

3. Áruk szállítása
Az adásvételi szerződést a vásárló és az eladó kizárólag cseh nyelven köthetik meg.

A szerződés megkötéséhez szükséges, hogy a vásárló az eladó e-shopjában megrendelést hozzon létre. A megrendelést a következő módon lehet létrehozni:
Miután a vásárló kiválasztotta a kívánt árut az eladó e-shopjában, ahol az árukkal kapcsolatos törvényi információk is fel vannak tüntetve, a vásárló a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával jelöli ki a kívánt terméket. Az ár, a szállítás módja és költségei, valamint a fizetési mód a megrendelés során kerülnek meghatározásra, ahol a vásárló kiválasztja a számára megfelelő szállítási módot és annak árát. A végösszeg a megrendelés elküldése előtt kerül összesítésre, a kiválasztott áru, a szállítás módja és a fizetés alapján.
A vásárló a megrendelés során megadja az azonosító és kapcsolattartási adatait.
A megrendelést a véglegesítésig módosíthatja, kiegészítheti és ellenőrizheti. A megrendelés ellenőrzése, az üzleti feltételek elolvasása és elfogadása után a „Megrendelés fizetési kötelezettséggel” gomb megnyomásával lehet a rendelést véglegesíteni.
A vásárló a megrendelés véglegesítésével kifejezetten vállalja a termék kifizetését.
Az eladó a megrendelés kézhezvételét követően a lehető legrövidebb időn belül e-mailben visszaigazolja a megrendelést a vásárlónak. A megrendelés visszaigazolásának melléklete tartalmazza a megrendelés összefoglalóját és a jelen üzleti feltételeket a megrendelés napján érvényes formában, amelyek az adásvételi szerződés szerves részét képezik.
Az eladó a szerződés megkötését követően ésszerű időn belül, de legkésőbb az áru leszállításakor írásban visszaigazolást ad a vásárlónak.


Ha a termék jellege, használati módja vagy ideje szükségessé teszi, az eladónak biztosítania kell, hogy ezek az információk a mellékelt írásos használati útmutatóban szerepeljenek, és hogy érthetőek legyenek. Ebben az esetben az eladó a vásárlónak adathordozón biztosítja a használati útmutatót. Az eladó papíralapú használati útmutatót is biztosít a vásárlónak, ha a vásárló kéri, és ha a szerződés megkötésének körülményei vagy a termék tulajdonságai alapján ez nem aránytalan.
Az eladó a megrendelt árut indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a megrendelés visszaigazolásától számított 15 napon belül elküldi a vásárlónak, oly módon, hogy a termék legkésőbb 30 napon belül megérkezzen a vásárlóhoz, kivéve, ha az adott terméknél más szállítási határidő van feltüntetve. Ha a termék „raktáron” van megjelöléssel szerepel, az eladó a terméket legkésőbb két munkanapon belül elküldi. Előre történő fizetés esetén a terméket az eladó csak a fizetés számlájára való beérkezése után küldi el.

A vásárló köteles az árut átvenni és kifizetni. A vásárlónak ajánlott, hogy az átvétel után mielőbb ellenőrizze az árut.
Az eladó az áruhoz tartozó dokumentumokat, különösen az adózási bizonylatokat, igazolásokat és tanúsítványokat az áru átvétele után azonnal, de legkésőbb az átvételt követő két napon belül elküldi a vásárlónak.
Az áru tulajdonjoga a vásárlóra száll át az átvétel és a teljes vételár kifizetése után. Banki átutalás esetén a teljes ár akkor számít kifizetettnek, amikor az összeg megérkezik az eladó számlájára, más esetekben pedig a fizetés pillanatában.
Az áruval kapcsolatos kockázatok a vásárlóra szállnak át az átvétel pillanatában. Ha a vásárló nem veszi át az árut, kivéve ha a szállítás során keletkezett károk miatt visszautasítja, a kockázat akkor száll át a vásárlóra, amikor lehetősége lett volna az áru átvételére, de az ő hibájából nem történt meg.
Ha a vásárló az áru átvételét az egyeztetett időben nem teljesíti, megsértve ezzel kötelezettségét, köteles az eladónak naponta 10 CZK tárolási díjat fizetni, legfeljebb 300 CZK összegig. Az eladó jogosult az árut eladni, miután a vásárlót igazoltan e-mailben figyelmeztette, és új ésszerű határidőt biztosított számára az átvételhez. Az eladó az áru tárolási és sikertelen szállítási költségeit, amelyek a vásárló együttműködésének hiánya miatt merültek fel, levonhatja az értékesítés bevételéből.
Amennyiben a vásárló nem veszi át az árut, az eladó jogosult ismételt kiszállítás esetén kérni a szállítás költségeinek megtérítését, és ha az átvételnél történő fizetési mód lett választva, vagy ha a vásárló a következő rendeléskor ismét rendel ezen a webáruházon, előzetes fizetést követelhet.

4. Megrendelés törlése és a szerződéstől való elállás
A vásárló jogosult a szerződéstől bármilyen egyértelmű nyilatkozattal elállni az áru átvételétől számított 14 napon belül, vagy az utolsó darab átvételét követően (ha egy megrendelés keretében több külön-külön szállított termék került megrendelésre), egy tétel vagy szállítmány részének átvételekor (ha az áru több részből áll), vagy az első rendszeresen vagy ismételten szállított termék átvételekor, függetlenül az áru átvételének módjától vagy a fizetés módjától. Ez az időszak arra szolgál, hogy a vásárló megfelelő mértékben megismerje az áru jellegét, tulajdonságait és működését.
A vásárló jogosult a szerződéstől a termék leszállítása előtt bármikor elállni.
A vásárló az elállási nyilatkozatát a 14 napos határidőn belül megküldi vagy átadja az eladónak. A vásárlónak nem kell megindokolnia az elállási szándékát. A kommunikáció megkönnyítése érdekében ajánlott az elállási nyilatkozatban feltüntetni a vásárlás dátumát vagy a szerződés/számla számát, a bankszámlaszámot, valamint a visszaküldés módját.

Az eladó köteles a vásárlónak haladéktalanul, de legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszatéríteni a termék teljes vételárát, beleértve a megfizetett szállítási költségeket is, azzal a fizetési móddal, amellyel a vásárló az összeget kifizette. Amennyiben az eladó többféle szállítási lehetőséget kínál, köteles a vásárlónak a legolcsóbb lehetőség költségét visszatéríteni. Abban az esetben, ha a vásárlónak az eladó díjmentesen szállította ki a terméket, a vásárló nem jogosult a postaköltség visszatérítésére. A vásárló köteles az eladónak a terméket legkésőbb az elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni, kivéve, ha az eladó felajánlja a termék saját maga általi visszavételét. Az árut az eladónak (nem utánvéttel) teljes körűen, lehetőleg eredeti csomagolásban kell visszaküldeni.

A vásárló felelős az áru értékcsökkenéséért, ha az áruval való bánásmód során az szükségtelenül eltér az áru természetének, tulajdonságainak és működésének megismeréséhez szükséges bánásmódtól. Az áru visszaküldésének költségeit a vásárló viseli.

Az eladó nem köteles visszatéríteni a vásárló által befizetett pénzösszeget addig, amíg meg nem kapta az árut, vagy amíg a vásárló nem bizonyítja, hogy az árut visszaküldte az eladónak.
Amennyiben az áru visszaküldése során annak értéke csökkent, mivel a vásárló nem az áru természetének, tulajdonságainak és működésének megismeréséhez szükséges módon bánt vele, az eladó jogosult az áru értékcsökkenésének megfelelő összeget levonni a visszatérítendő összegből.
Kivételek: A vásárló nem jogosult a szerződéstől való elállásra az alábbi esetekben, amelyek a § 1837 OZ rendelkezéseiben szerepelnek:
• digitális tartalom szállítása esetén, amelyet nem fizikai adathordozón biztosítanak, ha a teljesítés már megkezdődött, és a vásárló kifejezetten beleegyezett, hogy a teljesítés megkezdődjön az elállási határidő lejárta előtt, továbbá, ha a vásárlót tájékoztatták arról, hogy ezzel elveszti az elállási jogát, és az eladó ezt a tényt igazolta;
• szolgáltatások nyújtása esetén, ha azok teljes mértékben teljesültek, és a vásárló előzetesen kifejezetten hozzájárult ahhoz, hogy a teljesítés az elállási határidő lejárta előtt megkezdődjön, és az eladó tájékoztatta őt arról, hogy ezzel elveszti az elállási jogát;
• olyan szolgáltatások vagy áruk szállítása esetén, amelyek ára a pénzpiaci ingadozásoktól függ, amelyeket az eladó nem tud befolyásolni, és amelyek a szerződéstől való elállási időszakban jelentkezhetnek;
• alkoholos italok szállítása esetén, ha az ár meghatározására a szerződéskötéskor került sor, de a szállítás csak 30 nap után történhet meg, és azok tényleges értéke a piac ingadozásaitól függ, amelyeket az eladó nem tud befolyásolni;
• olyan áruk szállítása esetén, amelyeket a vásárló igényei alapján gyártottak vagy személyes szükségleteinek megfelelően alakítottak ki;
• olyan áruk szállítása esetén, amelyek gyorsan romlanak, vagy amelyek lejárati ideje rövid;
• olyan áruk szállítása esetén, amelyek a szállítás után elválaszthatatlanul keveredtek más árukkal;
• olyan áruk szállítása esetén, amelyek higiéniai okokból nem visszaküldhetők, ha a csomagolásuk felbontásra került a vásárló által;
• hang- vagy képfelvételek, illetve számítógépes programok szállítása esetén, ha azokat zárt csomagolásban szállították, és a vásárló a csomagolást felbontotta;
• újságok, folyóiratok vagy magazinok szállítása esetén, kivéve az előfizetési szerződéseket.

A szerződéstől való elálláshoz szükséges formanyomtatvány ITT érhető el:
Az eladó jogosult a szerződéstől bármikor elállni az áru szállítása előtt, ha objektívan nem képes az árut harmadik fél okai miatt az ésszerű időn belül szállítani, és/vagy ha kiderül, hogy a vásárló már korábban megszegte az eladóval kötött szerződést.

Az eladó egyúttal felhívja a vásárló figyelmét arra, hogy a szerződés nem tekinthető megkötöttnek, ha jogos kétségek merülnek fel a vásárló valódi személyazonosságát illetően, vagy ha nyilvánvaló hibák vannak az áruval vagy az árral kapcsolatos információkban.
Ha az áruval együtt az eladó ajándékot is biztosít a vásárlónak, az ajándékozási szerződés az eladó és a vásárló között felbontó feltétel alapján jön létre. Ha a vásárló az ezen üzleti feltételek pontjaiban meghatározottak szerint eláll a vásárlási szerződéstől, az ajándékozási szerződés érvényét veszti, és a vásárló köteles az áruval együtt az ajándékot is visszajuttatni az eladónak.


5. A hibás teljesítésből fakadó jogok és kötelezettségek
Minőség átvételkor
Amennyiben az átvett áru hibás (például nem rendelkezik a megállapodott vagy jogosan elvárt tulajdonságokkal, nem alkalmas a szokásos vagy megállapodott célra, nem teljes, nem felel meg a mennyiségi, méretbeli vagy minőségi követelményeknek a törvényi, szerződéses vagy előszerződéses paraméterek szerint), az áru hibásnak minősül, és az eladó felelős ezekért a hibákért.
A vásárló az áru átvételétől számított két éven belül kérheti az eladótól a hiba ingyenes kijavítását vagy az ár megfelelő csökkentését. Ha a hiba jellege miatt a hiba kijavítása nem lehetséges (különösen, ha a hiba ésszerű időn belül nem javítható), a vásárló kérheti új, hibátlan áru vagy alkatrész szállítását, amennyiben a hiba csak egy alkatrészt érint.
Ha a javítás vagy csere nem lehetséges, a vásárló a szerződéstől való elállás alapján kérheti a vételár teljes visszatérítését.
Hat hónapon belül az áru átvételekor feltételezhető, hogy a hiba már az átvételkor is fennállt.
Az eladó nem köteles eleget tenni a vásárló igényének, ha bizonyítja, hogy a vásárló a hiba meglétéről tudott, vagy azt saját maga okozta.
A használt áru esetében az eladó nem felelős a használatból vagy kopásból eredő hibákért. Az alacsonyabb áron eladott termékek esetében az eladó nem felelős azon hibákért, amelyekért az ár csökkentése történt. Ilyen esetekben a vásárlónak a csere helyett megfelelő árengedményre van joga.
Jogszabályon alapuló jogok hibás teljesítés esetén
Az eladó felelős az áru átvétele után felmerült hibákért a 24 hónapos jótállási időszak alatt, vagy a reklámban, a termék csomagolásán, vagy a használati útmutatóban megadott felhasználhatósági időszak alatt.
Az eladó 12 hónapig felelős a hibákért azon vásárlókkal szemben, akik nem fogyasztók.
Ebben az időszakban a vásárló a hibás teljesítést reklamálhatja, és saját választása szerint az alábbi jogokat érvényesítheti, amennyiben a hiba a szerződés lényeges megszegését jelenti (függetlenül attól, hogy a hiba javítható-e vagy sem):
  • A hiba kijavítása új, hibátlan termék vagy hiányzó alkatrész szállításával;
  • A hiba ingyenes kijavítása;
  • A vételár megfelelő csökkentése;
  • A vételár visszatérítése a szerződéstől való elállás alapján.

A lényeges szerződésszegés olyan szerződésszegés, amelyről a szerződést megszegő fél már a szerződés megkötésekor tudta, vagy tudnia kellett, hogy a másik fél nem kötötte volna meg a szerződést, ha előre látta volna ezt a megszegést

Ha a hiba nem jelenti a szerződés lényeges megszegését (függetlenül attól, hogy eltávolítható vagy nem eltávolítható hibáról van szó), a vevő jogosult a hiba kijavítására vagy az ár megfelelő csökkentésére.

Amennyiben az eltávolítható hiba többször megjelenik javítás után (harmadik reklamáció ugyanazon hiba esetén vagy negyedik más hibák esetén), vagy ha a terméken több hiba is van (legalább három hiba egyszerre), a vevő jogosult árkedvezményre, termékcserére, vagy elállhat a szerződéstől.
Az eladó nem felel a hibákért, amelyek a termék természetes elhasználódásából vagy a használati utasítás be nem tartásából erednek.

6. Reklamáció kezelése
A vevőnek a reklamációt az eladónál vagy az erre kijelölt személynél kell bejelentenie, amint a hibát észleli. A vevőnek meg kell adnia a kapcsolattartási adatait, a hiba leírását és a reklamáció kezelésének kívánt módját. A reklamációs űrlap itt tölthető le.

Ha az eladónak van üzlethelyisége, akkor a nyitvatartási idő alatt biztosítania kell egy munkatársat, aki a reklamációkat kezeli.
A vevő köteles a vásárlást igazolni (legjobb esetben a vásárlás bizonylatával). A reklamációs eljárás határideje a reklamáció bejelentésének pillanatától számít. A vevő a terméket átadja vagy elküldi az eladónak, vagy az eladó által kijelölt helyre a reklamáció bejelentésével egyidejűleg vagy azt követően. A terméket szállítás közben megfelelő csomagolásban kell elküldeni, hogy ne sérüljön, továbbá tiszta és teljes állapotban kell lennie.
Az eladó a reklamáció benyújtásakor írásos visszaigazolást ad a vevőnek, amelyben megjelöli a reklamáció bejelentésének dátumát, a reklamáció tartalmát, a vevő által igényelt reklamációkezelési módot és a vevő kapcsolattartási adatait. Ez a kötelezettség más, a javítást végző személyekre is vonatkozik.
Az eladó a hiba kijavítását ésszerű időn belül elvégzi úgy, hogy ne okozzon jelentős kellemetlenségeket a vevőnek, figyelembe véve a termék jellegét és azt a célt, amelyre a vevő a terméket vásárolta. Az eladó legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül, vagy a vevővel írásban megegyezett hosszabb határidőn belül értesíti a vevőt a reklamáció kezeléséről. Ha az eladó nem kezeli a reklamációt ezen időszak alatt, beleértve a vevő értesítését is, a vevő jogosult elállni a szerződéstől, vagy kérheti az ár megfelelő csökkentését.
Ha a szerződés tárgya digitális tartalom nyújtása, beleértve a fizikai hordozón lévő digitális tartalmat vagy digitális tartalom szolgáltatását, a reklamációt az adott digitális tartalom vagy szolgáltatás jellege és célja figyelembevételével ésszerű időn belül kell kezelni.
Ha az eladó megtagadja a hiba kijavítását, vagy nem távolítja el a hibát az OZ § 2170 bekezdés 1. és 2. pontja szerint, illetve ha az eladó kijelentéseiből vagy a körülményekből nyilvánvalóvá válik, hogy a hiba ésszerű időn belül nem kerül kijavításra, vagy jelentős kellemetlenségek nélkül nem távolítható el, a vevő jogosult árkedvezményt kérni, vagy elállhat a szerződéstől. A vevő azonban nem állhat el a szerződéstől, ha a hiba jelentéktelen; a hiba jelentéktelennek minősül.

A hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítésének időtartama meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a vevő az indokolt reklamáció miatt nem tudta a terméket használni.
Indokolt reklamáció esetén a vevő jogosult a szükséges és indokolt költségek megtérítésére.



Az eladó a reklamáció elintézésének dátumáról és módjáról, beleértve a javítás elvégzésének megerősítését és annak időtartamát, vagy a reklamáció elutasításának írásos indoklását, igazolást ad a vásárlónak. Ez a kötelezettség kiterjed más, javítást végző személyekre is.
Reklamáció esetén ajánlott, hogy a vásárló előzetesen tájékoztassa az eladót a reklamáció elküldése előtt az info@sixtol.com e-mail címen. Az eladó speciális, gondtalan szervizt ajánl fel a vásárlónak, hogy ne kelljen pénzügyi terhet viselnie.

7. Személyes adatok védelme
A szerződés teljesítéséhez szükséges személyes adatokat az eladó kezeli.

Az adatkezelő azonosító és elérhetőségi adatai:
Torriacars s.r.o.
Nádražní 12, Žandov, 47107
IČ: 28723163
DIČ: CZ28723163
Telefon: +420 734 653 280
E-mail: info@sixtol.com
Kapcsolattartási cím: Nádražní 12, Žandov, 47107

Az adatkezelés célja, a személyes adatok köre és az adatkezelés jogalapja:
A vásárló tudomásul veszi, hogy a szerződés megkötése, annak teljesítése (megrendelés feldolgozása, kiszállítás megszervezése), valamint a hibás teljesítésből eredő jogok rendezése (reklamáció) érdekében az adatkezelő a vásárló személyes adatait, a következő körben kezeli és tárolja: név, vezetéknév, cím, e-mail és telefonszám, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 számú, az általános adatvédelmi rendeletnek (GDPR) megfelelően.
Az adatkezelés jogalapja az adatvédelmi rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pontja alapján a szerződés teljesítése, amelynek egyik fele a vásárló.
A személyes adatok címzettjeinek kategóriái / címzettek:
Az adatkezelő kötelezi magát arra, hogy a vásárló személyes adatait ne adja át más alanyoknak, kivéve az alábbi adatfeldolgozókat/kezelőket: a) A szerződött szállító, amelyet a vásárló a megrendelési űrlapon választ ki, a termék kézbesítése céljából, amelynek során a következő adatok kerülnek továbbításra: név, vezetéknév, cím, e-mail, telefonszám; b) A Heureka.cz portál üzemeltetője, a „Megbízható Vásárlók” program keretében, amelyhez az internetes áruház csatlakozott, a vásárlás utáni elégedettségi kérdőívek generálása és elküldése céljából. Az adatkezelés jogalapja ebben az esetben a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerinti jogos érdek, amely az adatkezelő azon érdeke, hogy megtudja a vásárló elégedettségét. A kérdőívek minden olyan vásárlónak kiküldésre kerülnek, akik nem tiltották meg a kereskedelmi üzenetek fogadását az 480/2004 sz. törvény 7. § (3) bekezdése értelmében. A Heureka.cz portál üzemeltetője a megadott e-mail címet kizárólag a kérdőív generálására és elküldésére használja, a „Megbízható Vásárlók” program feltételei szerint, amelyek elérhetők itt: sluzby.heureka.cz/napoveda/podminky-a-dulezite-dokumenty. A vásárló bármikor kifogást emelhet a kérdőívek küldése ellen az e-mailben található link segítségével. Kifogás esetén a kérdőív nem kerül elküldésre. c) A zbozi.cz portál üzemeltetője, amely a Seznam.cz, a.s., a vásárlói elégedettségi kérdőívek generálása és elküldése céljából. Az adatkezelés jogalapja ebben az esetben a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerinti jogos érdek, amely az adatkezelő azon érdeke, hogy megtudja a vásárló elégedettségét. A kérdőívek minden olyan vásárlónak kiküldésre kerülnek, akik nem tiltották meg a kereskedelmi üzenetek fogadását az 480/2004 sz. törvény 7. § (3) bekezdése értelmében. A zbozi.cz portál üzemeltetője a megadott e-mail címet kizárólag a kérdőív generálására és elküldésére használja, a feltételek szerint, amelyek elérhetők itt: napoveda.zbozi.cz. A vásárló bármikor kifogást emelhet a kérdőívek küldése ellen az e-mailben található link segítségével. Kifogás esetén a kérdőív nem kerül elküldésre. d) A fizetési kártya kibocsátója, bankkártyás fizetés esetén, a TRA (Transaction Risk Analysis) kivétel céljából, amely egyszerűbb vásárlási folyamatot tesz lehetővé, valamint az eladó jogos érdeke alapján, amely a tranzakció feldolgozásának biztosítása, a következő adatok kerülhetnek továbbításra: név, vezetéknév, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím, szállítási cím.

A tárolási időtartam
A személyes adatokat az adatkezelő a szerződés teljesítéséhez szükséges ideig tárolja (a rendelés feldolgozása, kiszedés és az áru kézbesítése), valamint a törvényben előírt jótállási időszak alatt (24 hónap az átvételtől számítva), vagy az esetleges szerződéses garancia időtartamáig.
A vásárló tudomásul veszi, hogy az adatkezelőnek az 1991. évi 593. sz. számviteli törvény 31. §-a alapján kötelessége az elszámolási bizonylatokat és számviteli feljegyzéseket (számlákat) megőrizni az adott pénzügyi év végétől számított 5 évig. Ez azt jelenti, hogy ha 2023-ban vásárolt árut, a számlát 2028 végéig kell megőrizni. Az adatkezelő köteles továbbá az 1992. évi 337. sz. adózásról szóló törvény 47. §-a szerint a számlát 3 évig megőrizni attól az adóévtől számítva, amelyben az adókötelezettség keletkezett. Ez azt jelenti, hogy ha 2023-ban vásárolt árut, a számlát az adózási célú eljárás során 2026 végéig kell megőrizni. A számla az alábbi személyes adatokat tartalmazza: név, vezetéknév és cím.
Ha az eladó ÁFA-fizető, a vásárló szintén tudomásul veszi, hogy az adatkezelő az 2004. évi 235. sz. hozzáadottérték-adóról szóló törvény 35. §-a szerint köteles az adóbizonylatokat az adóév végétől számított 10 évig megőrizni. Ez azt jelenti, hogy ha 2023-ban vásárolt árut, a számlát 2033 végéig kell megőrizni. Az adóbizonylat az alábbi személyes adatokat tartalmazza: név, vezetéknév és cím.
A vásárló jogai a személyes adatokkal kapcsolatban
A vásárló tudomásul veszi továbbá, hogy a GDPR 15–21. cikkei szerint joga van: a) hozzáférni a személyes adatokhoz, amely magában foglalja a jogot, hogy az adatkezelőtől megerősítést kérjen arról, hogy kezelik-e a személyes adatokat, és ha igen, jogosult hozzáférni ezen adatokhoz és a GDPR 15. cikkében meghatározott információkhoz; b) helyesbíteni a pontatlan személyes adatokat, amelyek rá vonatkoznak, továbbá, ha az adatkezelés célja megköveteli, a vásárló jogosult kiegészíteni a hiányos személyes adatokat a GDPR 16. cikke szerint; c) törlésre („elfelejtéshez való jog”), amely abból áll, hogy az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törli a vásárlóra vonatkozó személyes adatokat, amint azok már nem szükségesek a szerződés teljesítéséhez, hacsak nincs más törvényes ok azok további feldolgozására; d) az adatkezelés korlátozására a GDPR 18. cikkében meghatározott esetekben; e) az adatok hordozhatóságára a GDPR 20. cikkének feltételei szerint; f) kifogást emelni a személyes adatok kezelése ellen a GDPR 21. cikke alapján.

Az adatkezelő kérésre tájékoztatja a vásárlót a megtett intézkedésekről, minden esetben legkésőbb egy hónapon belül a kérés kézhezvételétől számítva.
Ha a vásárlónak kétségei vannak a személyes adatok kezelésével kapcsolatban, joga van az Adatvédelmi Hatósághoz fordulni, amely ebben a kérdésben felügyeleti szerv, és panaszt nyújthat be hozzá.

8. Vitás kérdések rendezése
Az eladó és a vevő közötti vitákat az általános bíróságok rendezik.

A fogyasztónak minősülő vevőnek a 634/1992 sz. fogyasztóvédelmi törvény alapján joga van a vásárlási szerződésből vagy szolgáltatási szerződésből eredő fogyasztói viták peren kívüli rendezésére. Az a szerv, amely jogosult a peren kívüli vitarendezés lebonyolítására, a Cseh Kereskedelmi Felügyelet (Česká obchodní inspekce). További információk a www.coi.cz oldalon érhetők el.
A peren kívüli fogyasztói vitarendezés kizárólag a fogyasztó kezdeményezésére indulhat, és csak abban az esetben, ha a vitát nem sikerült közvetlenül az eladóval rendezni. A kérelmet legkésőbb egy éven belül lehet benyújtani attól a naptól számítva, amikor a fogyasztó először érvényesítette jogát az eladónál, amely a vita tárgyát képezi.


A fogyasztónak joga van a peren kívüli vitarendezést online elindítani az ODR platformon keresztül, amely a következő weboldalon érhető el: ec.europa.eu/consumers/odr/.
A vevő szintén fordulhat tanácsért fogyasztói jogaival kapcsolatban a dTest, o.p.s. szervezethez a www.dtest.cz/poradna oldalon keresztül vagy a 299 149 009-es telefonszámon.
A fogyasztóvédelmi kötelezettségek betartásának felügyeletét a Cseh Kereskedelmi Felügyelet (Česká obchodní inspekce) látja el (www.coi.cz).
 
9. Egyéb
A jelen kereskedelmi feltételek céljából a „vevő” kifejezés alatt fogyasztót értünk, aki az eladóval kötött szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem üzleti tevékenysége keretében, illetve nem független szakmai tevékenysége során jár el.
Az eladó a jelen kereskedelmi feltételek értelmében olyan vállalkozó, aki az eladási szerződés megkötése és teljesítése során üzleti tevékenysége vagy független szakmai tevékenysége keretében jár el, ellentétben a vevővel.
Elektromos berendezések visszavétele
Az eladó biztosítja a háztartásokból származó elektromos berendezések visszavételét és az elektromos hulladék, akkumulátorok és elemek külön gyűjtését a vonatkozó jogszabályokkal összhangban. A vásárlónak jogában áll régi elektromos berendezését leadni, amikor új, hasonló típusú elektromos berendezést vagy akkumulátort vásárol az eladó telephelyén.
A vásárló továbbá jogosult visszaszolgáltatni elektromos berendezéseit, elektromos hulladékait, akkumulátorait vagy elemeit az adott település által kijelölt gyűjtőpontokon.
Az eladó biztosítja továbbá az elektromos berendezések ingyenes visszavételét közvetlenül a háztartásoknál, ha a vásárló hasonló típusú és rendeltetésű terméket rendel. A visszavétel a rendelt mennyiségben alkalmazandó.
Az elektromos berendezéseket, elektromos hulladékokat, akkumulátorokat és elemeket nem szabad a vegyes hulladékkal együtt kidobni, hanem az erre kijelölt helyeken, például a fent említett gyűjtőpontokon kell leadni. Ezek az eszközök és hulladékok új eszközök gyártásához kerülnek felhasználásra. A bennük található veszélyes és káros anyagok károsíthatják a környezetet és az emberi egészséget.
Az itt nem szabályozott egyéb kérdések a Polgári Törvénykönyv (89/2012. sz. törvény), a fogyasztóvédelmi törvény (634/1992. sz. törvény) és más vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően kerülnek szabályozásra a későbbi jogszabályokkal összhangban.
A szerződés és az ahhoz kapcsolódó kérdések a cseh jog hatálya alá tartoznak.
A kereskedelmi feltételek bármilyen módosítása kizárólag kölcsönösen elfogadott írásos formában lehetséges.
Ezek a kereskedelmi feltételek 2024. január 1-jétől hatályosak.

És az itt nem említett ügyek és a Polgári Törvénykönyv (89/2012. sz. törvény), a fogyasztóvédelmi törvény (634/1992. sz. törvény), valamint egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint kerülnek szabályozásra, a későbbi jogszabályokkal összhangban.
A szerződés és az ezzel kapcsolatos kérdések a cseh jog hatálya alá tartoznak.
A kereskedelmi feltételek módosítása kizárólag kölcsönösen elfogadott írásos formában lehetséges.
Ezek a kereskedelmi feltételek 2024. január 1-jétől hatályosak.
Ezek a kereskedelmi és reklamációs feltételek a Csehországban történő árubeszerzésre vonatkoznak.
 
  • Több mint 4 000 termék készleten
  • Magas minőségű termékek
  • Erős nemzetközi jelenlét
  • Hivatalos szállító a Amazon számára
  • Több mint 80 értékesítési partner